lørdag den 4. februar 2012

5 nemme slankeråd

På slankevejledning.dk elsker vi den sunde levestil og opfordrer vores læsere til at dyrke masser af motion. Men helt ærligt så er det sjovt, at man faktisk kan tabe sig på nemmere måder, vi bringer disse slanke råd som et supplement til en sund livsstil.

Herunder lister vi 5 forskellige ting som påvirker din vægt, og som faktisk kan betyde at du taber dig adskillige kilo på et år. De nemme slankeråd er baseret på undersøgelser fra USA, hvor forskere har undersøgt både forsøgsdyr og på ganske almindelige amerikanere.


Slankeråd 1: Bliv ikke smittet med forkølelse eller influenza
Man har påvist at en forkølelse kan give ekstra kilo på sidebenene, da virussen øger antallet af fedtceller i dit legeme Man kender stadig ikke helt mekanismerne der udløser denne ekstra lagring af fedtceller, men det er desværre påvist at mennesker med et BMI over 25 oftere har forkølelsesvirus i kroppen.

Slankeråd 2: Københavnere bør ikke motionere i deres by
Den intense partikel forurening i København og andre store byer, gør det til en meget tvivlsom affære for dit helbred. Naturligvis kan du forbedre dit kondital, men du tvinger samtidig også masser af ultrafine partikler ned i dine lunger.
Nu viser det sig også, at forureningen kan betyde at kroppen øger sine fedtlag.
Så hvis du som bybo vil tabe dig, så lyder rådet at det skal foregå i et fitnesscenter med god luftkvalitet og aldrig i selve byrummet.

Slankeråd 3: For lidt søvn = ekstra kilo
Folk der sover for lidt har en tendens til at veje for meget, og problemet synes at vokse i disse år hvor smartphones og andet elektronik holder os vågne.
Et andet problem er øget appetit, har du i en periode sovet for lidt, så vil kroppen helt automatisk søge efter mad, du bliver simpelthen ikke så nemt mæt.
Børn og manglende søvn er et endnu større problem, da de har et langt større søvnbehov end voksne. Faktisk skal de sove mellem 11-12 timer hver eneste nat.

Slankeråd 4: Undgå elevatorkurene
Selvom det kan lyde som et liv i pinsel, så er der mange mennesker der gennem hele livet er på den ene slankekur efter den anden.
Resultatet er dog desværre ofte, at man efter et hurtigt vægttab meget hurtigt er tilbage på den gamle vægt, måske endda mere.
Prøv hellere at anlægge en sund livsstil som ikke er så ekstrem, altså den gyldne mellemvej. På slankevejledning.dk søger vi en fornuftig balance mellem livskvalitet og vægttab – det skal være sjovt at leve.

<blockquote>Vidste du at også stress øger vægten
Stressen er fra naturens side et advarselstegn, derfor reagere kroppen ved at øge sine reserver. Men desværre hjælper vores stenalder fedtreserver ikke meget på vores stress i IT-alderen.
Lær at kontrollere din stress</blockquote>

Slankeråd 5 – Lad kroppen arbejde for varmen 
Din krop er basalt set en biomekanisk maskine, som skal bruge energi for at holde varmen, jo koldere omgivelser jo mere energi skal der bruges.
I takt med, at vores huse bliver bedre isoleret, jo mindre skal kroppen arbejde for at holde varmen.
Vil du tabe dig på den nemme måde, så skru et par grader ned for radiatortermostaten. Ikke alene bliver slankere, din pengebog bliver tykkere, da du sparer en formue på din energi - se flere sparetips der tjener penge til sparegrisen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar