søndag den 27. oktober 2013

Hulahopring med vægt

Katrine Jensen som er en af personerne bag denne side, har vejledt mange overvægtige og har selv tabt sig
omkring 45 kilo.

Katrine bliver ofte spurgt, "Hvad er din magiske formel - din hemmelighed".

Sandheden er, at der ikke er en hemmelighed, du skal blot engagere dig og spise rigtigt. Det nytter ikke at gå på den ene slankekur efter den anden, hvis du genoptager dine dårlige spisevaner igen. Så ender du blot hvor du startede - der skal en grundlæggende livsstilsændring til. At omdanne din krop er en stor livsstilsændring, og det starter med at ændre dit sind og livsindstilling. Folk tror, jeg blev glad, fordi jeg tabte vægt. Men nej, jeg blev glad, og derfor tabte jeg mig!



Katrine Jensen om trænings hulahopring:
Jeg har ikke tænkt mig at lyve, jeg havde svært ved at finde en træningsform der ikke var ensformigt, men alt dette ændrede sig da jeg begyndte at træne med en hulahopring med vægt.

En hula hoop ring til fitness er genial, og det er udfordrende træning (du skal bruge en hulahopring med vægt), men alle kan alligevel være med.
Jeg har supplere min regelmæssige træning, som omfatter løb, styrketræning og yoga, med omkring 10 minutter af denne hulahopring træning hver dag. Jeg kan tilskrive en stor del af mit vægttab til hulahopringen, min talje bliver trimmet. Med en trænings hulahopring bliver du smidig, og du får bevæget hele kroppen.

Katrines gode råd til hulahoprings træning:


Køb blot en billig hulahopring med vægt, de fleste er af rimelig kvalitet og du kan sagtens bruge en billig version.

1. At bruge hulahopringen kræver en enkel bevægelse - hvis du svinge din hofte til venstre, så du sætter din venstre fod fremad og rocker frem og tilbage (ikke i en cirkulær bevægelse). Du skal være villig til at glemme hvor skørt det ser ud

2. Jo mere jeg slappe af mine skuldre, jo flere armmusklerne er du nødt til at bruge. Det bliver altså en workout for hele kroppen.

3. Den første gang jeg prøvede det, vrikkede jeg kun med hofterne i én retning, og min ryg begyndte at gøre ondt. Når jeg begyndte at bevæge mig i begge retninger, skift hvert femte minut, så gik smerterne væk.

Grundlæggende:

Hulahop træning er en aerob træningsform, der kan forbrænde 300 kalorier på 30 minutter, mens du tonet din mave, ryg, arme og ben. Du har brug for en hulahopring med vægt fra ca. 1,7 til 2 kilo. Det kan i øvrigt være en god idé at varme op med en trænings elastik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar